ponedeljek, 11. januar 2021

Autós sítartó: fontos része az autóknak

Az autós sítartó a gépkocsik tetejére rögzített rudakból áll. A rudakat nagy és súlyos tárgyak, például sílécek, kerékpárok, kajakok, kenuk, poggyászok vagy más típusú konténerek és hordozók tárolására és szállítására használják.
Az autó sítartója rengeteg új lehetőséget nyit meg azok előtt az emberek előtt, akik rendszeresen szállítanak nagy terjedelmű dolgokat. Ráadásul a csomagtartóban és az utastérben sem foglal el helyet.
Autós sítartók a sílécek és deszkák egyszerű és biztonságos szállításához


Az autós sítartók története

A tetőcsomagtartók kialakítása és használata a múltba nyúlik vissza.
Az 1970-es évek végén a személygépkocsikat esővízcsatornákkal szerelték fel. Az ereszcsatornák a kocsi fém tetőpaneljeinek peremét mindkét oldalon megemelte. Ez a módosítás megkönnyítette az utólagos tetőcsomagtartó vagy egy kiegészítő felszerelését.



Az 1975-ös Chevrolet Monza és az AMC Pacer volt az első olyan autó, amelyet tömegesen gyártottak esőcsatorna nélkül. Az 1980-as és 1990-es években a külső esővízcsatornákkal rendelkező autók egyre ritkábbak lettek, az autóknak mostmár belső esővíz elvezetésük volt.
A tetőcsomagtartók tervezői új termékeket hoztak létre, amelyek biztonságosan rögzíthetők voltak számos autó tetején.

Típusok

A tetőcsomagtartó-rendszer főleg oszlopokból, fogaskerék-tartókból, és keresztlécekből áll, amelyek felelősek a súly megtartásáért.
A jármű tetejétől függően az autó tetőcsomagtartóit számos osztályba sorolják
  1. Rögzített pont - számos autó rendelkezik csavarlyukakkal vagy szerelvényekkel a saját gyártmányú állványokhoz, amelyek a tetőbe helyezett megerősített fülekkel párosulnak
  2. Esővízcsatorna - a tetővonalat körülvevő ereszcsatornákra régebbi tetőcsomagtartókat szerelnek.
  3. Gyári rudak - más járművek gyárilag telepített tetőcsomagtartókkal rendelkeznek, amelyek állandóak
  4. Csupasz tető - a modern, ereszcsatornák nélküli járművekhez az ajtók tetejére rögzített kampókkal szerelik fel a tetőcsomagtartókat.
  5. Oldalsó sínek - kifejezetten gyárilag beépített sínekkel rendelkező járművek számára készültek, így leemelhetők a tetőről vagy a tető szintjébesüllyedhetnek, előre-hátra futva
Számos tényezőt kell figyelembe venni a tetőcsomagtartók kiválasztásakor és használatakor. Ezen tényezők közül néhány a rakodási és kirakodási profilt, a súlyt és a szilárdságot, valamint a rendelkezésre álló kiegészítőket tartalmazza.
Az Egyesült Államokban az üzemanyag-fogyasztás 1% -kal nő, ha tetőcsomagtartókat használnak. A megnövekedett légellenállás miatt pedig hangosabb lesz az autópályán az autó hangja.
A használati útmutató szerint a hangsúlyt legtöbbször a rudak megfelelő felhelyezésének fontosságára helyezik, illetve a csomagtartó megfelelő bepakolására. Közúti vezetéshez a vezetőnek figyelembe kell vennie a megengedett súlyt, levonva a tetőcsomagtartó készlet súlyát. A tetőcsomagtartók terepen történő használatakor a megengedett súlyt el kell osztani 2-vel. Ez az a tömeg, amelyet a tetőcsomagtartó ilyen vezetési körülmények között kibír.
A tetőcsomagtartó másik levezetését teherautó-állványnak hívják. Ez a speciális tetőcsomagtartó egyedi tervezésű, és egy pickuphoz megfelelő. Az állvány kialakítása olyan magas csövekből áll, amelyek az állvány platformját magasabbra teszik, mint az alap felület. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy helyet hagyjon a rakomány számára a csomagtartón belül is. Túlméretes tárgyak, például szörfdeszkák szállíthatók az állványok által kialakított hosszú rakodólap miatt. Ezenkívül általában a rekreációban és az építkezésben használják sport, munka, valamint szabadidős felszerelések, például sátrak, létrák, szörfdeszkák és még sok más tárgy szállításához.

Autós sítartó: fontos része az autóknak

Az autós sítartó a gépkocsik tetejére rögzített rudakból áll. A rudakat nagy és súlyos tárgyak, például sílécek, kerékpárok, kajakok, kenuk,...